apraksts
2025./2026.mācību gadā SIA "ZAAO" Dabas un tehnoloģiju parks "URDA" turpina piedāvāt vidusskolēniem piedalīties mācību ciklā par aprites ekonomiku. Nodarbības norisināsies klātienē vidusskolās, ģimnāzijās.
Nodarbības būvētas uz kompetenču izglītības pamatprincipu bāzes, kas nozīmē, ka aktualizētās vides tēmas un uzdevumus skolotāji ērti varēs integrēt dažādos mācību priekšmetos.
Mācību programmā "Aprites ekonomika un ilgtspēja" 10.-12.klasei šobrīd tiek piedāvāta tēma "Mūsdienu zaļā domāšana virtuvē".
Skolēni iegūs izpratni par bioloģisko atkritumu apsaimniekošanu, ietekmi uz vidi un sabiedrību, izzinās bioloģisko atkritumu samazināšanas principus un apgūs praktiskas iemaņas, kas palīdzēs būt atbildīgiem patērētājiem. Skolēni sekmēs ne tikai zināšanas, bet arī attieksmes attiecībā uz vides un resursu saglabāšanu. Caur leģendu un tekstpratnes uzdevumiem, paaugstinās interesi par pārtikas produktu lomu cilvēces vēsturē, tradīcijās, vidē.
No Skola2030
Sociālā un pilsoniskā joma- vēsturē un sociālajās zinībās ir būtiski attīstīt konkrētas, vēstures zinātnei svarīgas prasmes un domāšanas stratēģijas, vēstures un informācijas avotu analīzi un objektīvu kritiku, prasmi argumentēt, hronoloģisko domāšanu. Svarīgi ir attīstīt sadarbības un līdzdali'bas prasmes, tādējādi veidojot noturīgu sociālus ieradumus un orientējoties uz visu līdzdalību pieprasošu rezultātu.
Tehnoloģiju mācību joma - skolēns apgūst prasmes radīt sev un sabiedrībai vajadzīgas lietas un produktus, izvēlas jēgpilnu risinājumu kādai problēmai.
Dabaszinātņu mācību joma - skolēns veido izpratni par resursu saprātīgu izmantošanu un dabas ilgtspējību.
Valodu joma - izprot un analītiski vērtē jebkuru tekstu izteiktu ar vārdiem, attēliem, shēmām, tabulām utml., sadarbojoties, izmantojot lasīšanas stratēģijas, veicina savas un grupas biedru domāšanas prasmes.